Utrecht, 18 maart 2019

Op donderdag 14 maart heeft Multiprop Vastgoed Ontwikkeling uit Utrecht de verkoop van het circulaire en CO2-neutrale transformatieproject DSL24 gestart. De verkoopmanifestatie bij Beumer Garantiemakelaars op de Maliebaan is met circa 200 geïnteresseerden drukbezocht. De geïnteresseerden zijn bijzonder enthousiast over de 8 gasloze en Plus-op-de-Meter-appartementen in de voormalige Ariënsschool aan de Duurstedelaan 24 in de Utrechtse wijk Hoograven.

Multiprop heeft eind 2017 de prijsvraag, welke is uitgeschreven door de gemeente Utrecht, gewonnen voor de transformatie van deze portaalschool in de geliefde en opkomende Utrechtse wijk Hoograven. Vanwege de bijzondere typologie en als onderdeel van de naoorlogse wijk Hoograven wenst de gemeente Utrecht deze portaalschool te behouden en dient het een fysieke functiewijziging te ondergaan naar wonen. Multiprop heeft de prijsvraag gewonnen op basis van architectuur, duurzaam bouwen, energiezuinigheid in combinatie met een bieding.

DSL24 is een van de meest duurzame transformaties van Nederland. Het project krijgt een ongekend hoge gemiddelde GPR-score van 9,2 voor de thema’s Energie, Milieu, Gezondheid, Gebruikskwaliteit en Toekomstwaarde. Deze score uit zich onder andere in zeer hoogwaardige isolatie, beperkt watergebruik, geen CO2 uitstoot, duurzaam materiaalgebruik, goede kierdichting en een gezond binnenklimaat. Daarnaast hebben de 8 moderne en luxe appartementen een EPC van -0,43. Bij gemiddeld gebruik betekent dit dat er meer energie wordt opgeleverd dan er verbruikt wordt. Het complete dakvlak wordt geïntegreerd met 126 all-black PV-panelen en 64 thermische PVT-panelen. Deze PVT-panelen zorgen niet alleen voor elektriciteit maar zijn ook de bron voor de vloerverwarming en warm water. Daarnaast beschikt ieder appartement over een duurzame warmtepomp. Kopers kunnen kiezen om dit systeem te leasen via THE FCTR E of als meerwerk te kopen.

Op de begane grond bevinden zich 4 gelijkvloerse appartementen met woonoppervlaktes van circa 95 tot circa 98 m2 GBO en riante tuinen op het zuidoosten. De verkoopprijzen zijn vanaf € 387.500,- k.k. Op de verdieping komen 4 appartementen variërend van circa 90 m2 tot circa 104 m2 GBO. Deze appartementen hebben prachtige entresols en riante dakterrassen van meer dan 30 m2. De verkoopprijzen van deze woningen zijn vanaf € 395.000,- k.k. Alle appartementen liggen op eigen grond en beschikken over een privé parkeerplaats op het afgesloten gemeenschappelijk binnenterrein. De aannemer Kusters Bouw is reeds gestart met de uitvoering en Multiprop verwacht rond de zomervakantie dat de appartementen opgeleverd worden.

Geïnteresseerden kunnen zich nog tot maandag 25 maart om 12 uur inschrijven op de appartementen via de website www.dsl24.nl. Hierbij wordt de mogelijkheid geboden om via een bieding boven de verkoopprijs een bod uit te brengen. Na de inschrijfperiode vindt dan de digitale toewijzing plaats waarbij op basis van voorkeur en bieding de appartementen worden toegewezen.

—————————————————————————————————————————

Noot voor de redactie:

• Op www.dsl24.nlen  www.facebook.com/DSL24/is meer informatie te vinden over dit project.
  • Multiprop B.V. is een onafhankelijke en risicodragende projectontwikkelaar. Onze visie is er op gericht om duurzame, kwalitatief hoogstaande projecten te ontwikkelen die aansluiten op de vraag van de markt. Inspelend op de dag van morgen ontwikkelt en transformeert Multiprop B.V. gebouwen en woningen, centraal daarbij staat altijd wat mensen nodig hebben om prettig te wonen, werken en samen te leven. Meer informatie is te vinden op www.multiprop.nl
  • Voor nadere informatie over het project en beelden op hoge kwaliteit kunt u contact opnemen met Maarten Leschot van MultiProp (maarten@multiprop.nl, 06-10922786).